Reklama

Losowa Fotka

Ostatnio na forum

Oferty Pracy

Najnowsze ogłoszenia
MONTER NAPOWIETRZEJ LINII PRZESYŁOWEJ
Inżynier Elektryk - Finlandia
Starszy Inżynier Elektryk - Kraków
Kierownik Robót Elektrycznych - Konin
Inżynier Elektryk-Poznań

Zobacz więcej...

Polecane książki

Fotografie

This widget requires Flash Player 9 or better.

Zobacz film

Schematy elektryczne

...

Zobacz temat

Drukuj temat
Zwarcie a wyłącznik nadprądowy
gargamello
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2009 15:46

Data rejestracji: 18.08.08

Witam wszystkich !
Jako że jestem początkujący i dopiero zaczynam prawdziwą "pracę" to mam pytanko (wybaczcie mi niekompetencje) więc do żeczy: oststnio wymieniałem instalację w kuchni- korytażu i na ganku w mojej hacjendzie.Wziąłem się też za warsztat w którym był kompletny sajgon wszystko na pajączka.no i tak w domu zabezp.przedlicznikowe wymieniłem z topika na es(sieć jednofazowa) B16.W warsztacie zrobiłem od nowa całą szafę rozdzielczą w której każdy obwód zabezpieczyłem ... no i mam pytanko : Dlaczego jak zrobie zwarcie na gniazdku u mnie to leci aż do domu i wyłącza mi tego B16 ? Dodam iż zabezpieczenie główne policznikowe to Topik 20 A którego z resztą nie wybija.
GaRgAmElLo

Linki sponsorowane
Dodany dnia 05-09-2010 20:46
Reklama

Data rejestracji: Zawsze

IP: localhost  
garlinski
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 28-07-2009 19:51
Awatar

Data rejestracji: 10.02.09

Proponuje poczytać o selektywności zabezpieczeń nadmiarowo prądowych i ich charakterystykach.

W warunkach normalnych, czyli jeżeli żadne zabezpieczenie nie jest uszkodzone, zadziała to najszybsze i o najmniejszym prądzie znamionowym zadziałania - w twoim przypadku B16). Inaczej mówiąc należy stopniować kolejne zabezpieczenia tak, aby zawsze zadziałało to, które jest najbliżej miejsca wystąpienia zwarcia / przeciążenia - czyli najprościej: gniazda.